söndag 27 september 2009

Hej!
Jag har praoat på STIL- frisörsalongen här i Lund centrum i två veckor nu.
Det har varit jätteroligt att praoa där . När man praoar på en frisörsalong så finns det inte så mycket att göra. Man måste försöka visa intresse och ta egna initiativ. Personalen har varit hur trevliga somhelst. Jag har lärt mig mycket innom detta yrket som tex fixa kaffe, vika handukar på ett speciellt sätt, färga hår, hårmassage , svarat i telefon och mycket mer.

Jag Själv: jag har varit engagerad och har haft en stor drivkraft eftersom jag själv vill bli frisör.
Har varit koncentrerad på mitt arbete och varit ansvarstagande över att hjälpa till salongen.
Jag har inte varit rädd för att göra något fel.

Social förmåga/demokratisk kompetens:
Jag har försökt att hitta olika lösningar om något går fel och har verkligen gett mig in i rollen som om att jobbade där. Har sammarbetat jättebra med både personalen och kunderna. / Ann-Marie

2 kommentarer:

PRAO-blogg sa...

Det låter som om du har haft det bra Ann-Marie! Då vet man vem man ska fråga nästa gång det är dags att fixa till frisyren? ;-)
/Liza

Katja Molnár sa...

Du kan fixa min frisyr, IGEN. Haha det har du ju redan gjort en gång. (y)
Bra skrivet =)
/Katja