söndag 27 september 2009

Prao på Netto

Under prao-veckorna har jag varit i mataffären Netto på Annehem och packat upp varor hela tiden. Jag tyckte inte det var så jobbigt eller fått ont i ryggen som jag hört många fått när de varit i mataffärer. Däremot tyckte jag det var väldigt tråkigt och enformigt att bara packa upp varor hela tiden. Men det fanns varor som var roligare att packa upp än andra som t ex att det var roligare att packa upp kött än konserveringsmedel som ketchup och konservburkar.

Språklig förmåga:

Denna förmågan använde jag mest eftersom jag var i en mataffär. där jag pratade mycket med de andra som jobbade där när jag t ex inte visste på vilken hylla en produkt skulle vara så fråga jag dem. Många folk som var där för att handla frågade mig också var i affären produkter var någonstans som de inte kunde hitta. Då förklara jag var de var. Två gånger var det två som frågade om något på engelska och då hjälpte jag dem med vad de ville.

Social förmåga:

Man måste kunna hjälpa varandra om t ex varor håller på att ramla ner från hyllan när man håller på att ställa dit nya. Om någon skulle tappa en produkt så den gick sönder skulle man kunna hjälpa till att städa upp.

Logisk analytisk förmåga:

Man måste kunna testa sig fram i en mataffär om det t ex har kommit en helt ny produkt till butiken så måste man prova sig fram var den nya produkten skulle kunna få plats i hyllorna. Jerker

Inga kommentarer: