söndag 27 september 2009

Prao på Jysk

Jag har praoat på Jysk vid Nova Lund. Det var kul, personalen skämtade mycket och jag trivdes i den miljön. För det mesta fick jag köra ut nya varor och lägga det på rätt ställe. Det ända minus var att man nästan fick göra samma sak hela tiden.

Jag själv Förmåga - Det är mycket som man måste göra ensam. När en kund frågar mig om vart en produkt ligger så försöker jag visa var, men det är inte alltid det blir så lyckat.
Det var mycket som inte var i ordning i affären, det kunde till och med vara så att man fick möblera om i någon hylla.

Social Förmåga - Mitt samarbete med mina kollegor var ganska bra, vi förstod varandra lätt. Jag ställde upp när de bad mig att göra något.
Jag visade respekt till kunderna genom att försöka hjälpa dem och vara trevlig mot de.

Praktisk estetisk förmåga - Det var viktigt att allt var i rätt ordning. Siffrorna skulle stämma, färgerna skulle vara var för sig och det skulle vara i storleks ordning.
Handdukarna skulle vikas på ett speciellt sätt, det var svårt att lära sig vika på det sättet först men det kom med tiden. Det är jobbigt när folk tar saker och lägger på andra ställen eller tar t.ex. en handduk och bara lägger tillbaka den utan att vika, det är ganska irriterande.

5 kommentarer:

PRAO-blogg sa...

Hej Tewolde!
Härligt att du hamnade på en arbetsplats med bra stämning och roliga arbetskamrater. Det låter som om du har haft det bra!

Ja, jag förstår att det kan bli lite tråkigt om man måste göra samma arbetsuppgifter hela tiden. Testa läraryrket nästa gång... här snackar vi varierande arbetsuppgifter! ;-)
/Liza

GustavLewin sa...

teewo, kul att du trivdes btw, chelsea suger

GustavLewin sa...

=)

Jakob E sa...

Skriv mer info om dina arbetsuppgifter nästa gång man vet ju knappt vad du har gjort ;) och en bild kunde du ju fixat också.

Tewolde sa...

käften jakke:)