lördag 26 september 2009

Prao på BikBok på Nova Lund


Jag själv förmåga Jag fick jobba ganska mycket själv, och de gav mig vissa uppgifter som jag fick bestämma själv. T.ex. Jag fick bestämma hur vissa kläder skulle hänga och hur vissa väggar skulle se ut.
Jag fick också ta väldigt många egna initiativ och hela tiden fråga vad jag kunde göra och om de behövde hjälp med något. Men i slutet av veckan visste jag ungefär vad jag kunde göra och hur jag skulle göra det och då kändes det nästan som om jag jobbade där på riktigt.

Social förmåga. Den sociala förmågan var väldigt viktig under min prao. Det var viktigt att ha bra relation med dom andra som jobbade där och vara trevlig mot kunderna. Jag tyckte att det gick jättebra att vara snäll mot kunderna och jag fick jättebra kontakt med dom som jobbade på Bikbok och vi samarbetade jättebra.

Praktisk estetisk förmåga. Det är väldigt viktigt att det är snyggt i en klädaffär. Det är viktigt att kläderna som hänger på samma ställe matchar, både i modell och färg. Så jag fick lära mig väldigt mycket om hur man skulle hänga kläderna och vika dom för att det skulle bli snyggt.

4 kommentarer:

Jenny Lönsjö sa...

Det låter som en kul uppgift för dig, för du är ju mode-intresserad och så=)
Jag vet inte riktigt om det skulle varit ett ställe för mig eftersom jag inte är så insatt i ämnet kläder, men jag är ju lite knasig och har faktiskt aldrig handlat ett enda plagg på Bikbok.

Ida W sa...

Va roligt att du blev så bra vän med personalen :)
Det kanske kan hjälpa en att få jobb där i framtiden.

PRAO-blogg sa...

Jag håller med Jenny och Ida - kul att du kom bra överens med personalen. Du verkar ha haft det bra! Bra att du kunde ta egna initiativ och att du snabbt kom in i arbetsuppgifterna. Ja, hoppas att du kan få extraknäcka på BikBok någon gång i framtiden, kanske i sommar? /Liza

Sofie AO sa...

Jag håller med de tre ovanför mig, bra att du kom överens med personalen. Det är ju väldigt viktigt om ett jobb ska vara roligt. :)