måndag 28 september 2009

Stall André

Jag har praoat på Stall André, vilket är ett dressyrstall som tar in hästar från 3 år och uppåt för utbildning, försäljning och tävling. Jag trivdes bra här dels för att jag fick roliga uppgifter men också för att de som arbetar där var trevliga mot mig. De vanligaste uppgifterna jag gjorde var att rykta och spola hästar, ta hästarna till/från hagen, putsa sadlar och träns, mocka både boxar och hagar, fodring samt skritta av hästarna.


Jag själv – När jag praoade på Stall André tog jag stort ansvar, dels för att komma itid på morgonen men också för att hästarna skulle ha det bra och att jag gjorde de uppgifterna jag skulle. Då och då fick jag tråkiga uppgifter som att mocka hagar och boxar, då var det viktigt att jag hade drivkraft och kunde koncentrera mig för att få det färdigt. För att jag inte skulle stå rastlös när jag var färdig med mina uppgifter visade jag engagemang genom att fråga vad jag skulle göra, om det inte fanns någon att fråga tog jag egna initiativ tills jag kunde fråga någon.


Social – Under min prao försökte jag att vara så hjälpsam så möjlig genom att alltid ha något att göra och att alltid göra mitt bästa. Ett bra samarbete med mig och de som arbetade där var också viktig för att vi skulle göra sakerna så bra och snabbt som möjligt.



Språklig – Under min prao tid fick jag i stort sett hela tiden instruktioner om vad jag skulle göra, då var det viktigt att jag både lyssnade och att jag förstod vad jag skulle göra.



/ Louice

Inga kommentarer: