söndag 27 september 2009

Prao på Thairesturang och Pizzeria !

Jag har praoat på en thairesturang och en pizzeria, jag har varit på två ställen eftersom att de har samma ägare så jag har hjälpt till lite på båda ställena. Det har varit ganska så jobbigt att praoa på 2 ställen samtidigt och hela tiden springa mellan två resturanger men det har varit ganska så lärorikt. Jag har fått diska väldigt mycket och även stått i kassan en hel del. Vid vissa tillfällen fick jag även hacka grönsaker på ëtt speciellt sätt. Personalen var trevliga men man hade inte alls tid prata med varandra, man gjorde hela tiden något och jag fick heller inte lång lunch utan jag fick äta upp min mat snabbt och sedan jobba igen. Men om jag hade fått välja om min praoplats så hade jag inte valt någon resturang eftersom att det är alldeles för krävande och därför vill jag inte jobba i en resturang när jag blir äldre.

Jag själv: Jag trodde aldrig att det skulle vara så jobbigt att jobba i en resturang som det i verkligheten är, det krävs att man kan ta ett eget initiativ och det går inte att vara osäker eftersom att då går allting fel.

Social förmåga: Jag fick stå i kassan ganska så ofta och då krävdes det att jag var snäll och glad mot kunderna även om jag var trött. När vissa av kunderna väntade på sin mat så brukade jag stå och prata med dom om hur jag har tyckt det är att jobba på en resturang osv. Om jag någon gång var sur på min prao så märkte min handledare det och sa till mig att muntra upp eftersom att det förstör stämningen för kunderna men annars så var allting bra och jag kunde konversera om vad som helst med min handledare och även så kunderna.

2 kommentarer:

PRAO-blogg sa...

Spännande att läsa Sara! Ja, det verkar definitivt vara slitsamt att jobba i en restaurang - och dessutom att springa mellan två arbetsplatser. Bra kämpat!
/Liza

Katja Molnár sa...

HAHA, jag vet hur det är att slita;)
God pizza du gjorde iallfall =)