onsdag 23 september 2009

Prao på Spel på Clemenstorget


Jag har proat på Spel på clemenstorget. Det är inte världens roligaste praoplats, men jag står ut - det är ju ändå bara några få dagar kvar innan skolan blir och sedan förblir min normala vardag.

Men nu när man väl praoar på ett sådant här ställe behöver man kunna fokusera på vad man gör och självdisciplinera sig själv när det kommer en kund för att titta in.

Det mesta man får göra här är prismärka varor, ta bort prismärkningar från varor, fronta varor, springa för att handla en macka eller en hamburgare till killen i kassan och bära lådor. Till det bevör man mest intelligens och muskler. Jag förvånad att jag klarade det, eftersom jag saknar båda.

Man får även prata mycket med personalen och övriga praktikanter, då är det viktigt att använda sig av allt inom den språkliga förmågan.

Till sist har vi kommit fram till den logiska och analytiska förmågan. När handledaren ger en en uppgift är han ofta väldigt otydlig, så man får ställa en hypotes av vad man ska göra och sedan dra en slutsats om man gjorde rätt. Detta görs ofta genom att helt enkelt fråga efteråt (alternativt innan).
/Lukas :P

10 kommentarer:

Liza sa...

Lukas, vad bra att du frågar din handledare när du inte förstår. Tack för ditt inlägg (som du har skrivit med glimten i ögat). Hoppas att de sista dagarna på din prao blir roliga! Vi ses på måndag.

Nina sa...

Hej Lukas. Vad roligt du har skrivt ditt inlägg! Bra att du får använda både hypoteser och slutsatser på din arbetsplats. ;)
Det kunde kanske inte skada att ha lite bättre självförtroende bara?!

SuperHanna sa...

Vad bra inlägg, vad synd att du inte tyckte det var så jätteroligt där.

Johan sa...

Vadå att du inte har muskler? Om man måste ha muskler och du klarar det. Har du inte muskeler då?

Synd att du inte tycker om ditt ställe så mycket. Men nu har du iallafal testat på det. Så nu har du kanske en lite tankar om var du inte vill jobba när du blir störr.

Fredrik sa...

Bra text Lukas, och med lite humor o också x)
Synd att du tycket att de inte va jättekul där bara.

Eron Teklehaimanot sa...

fan va ball spela i två veckor :P

Carl 9C sa...

Synd Lukas Bättre lycka nästa gång. förresten du har väl det du sa du inte hade om du klarar av det eller är det bara jag som tycker så?

Niklas W sa...

Verkar som om handledaren är lat. Kunde han inte handla sin egen mat själv?!

carl-henrik sa...

Bra lukas. du har arbetat hårt om du har lyckats med det du inte hade muskler till.

Anonym sa...

haha de e min bror