söndag 27 september 2009

Prao på Hårfagre

Jag har varit på förskolan Hårfagre (det heter inte dagis, fick jag lära mig). Första veckan var jag på avdelningen för de minsta barnen - Knota.
Andra veckan var jag hos de lite större barnen på avdelningen som kallas Bison.

Den viktigaste förmågan var den sociala förmågan, eftersom nästan hela jobbet gick ut på att umgås med barnen, ta hand om dem och knyta kontakter.

Den språkliga förmågan gällde mest de minsta barnen, eftersom det är i deras ålder man börjar prata. Så för att de skulle förstå och lära sig så mycket som möjligt, var man tvungen att uttrycka sig tydligt.

Man var tvungen att använda den demokratiska förmågan en hel del, genom att vara rättvis mot alla barnen och behandla alla lika.

7 kommentarer:

PRAO-blogg sa...

Kort, men intressant analys! Bra att du tar upp den demokratiska aspekten - den är viktig!

Vilken härlig bild! Det ser ut som ni har roligt!/ Liza

Sofie Roxå sa...

Vad bra att du fick vara på båda avdelningarna, så du fick vara med både stora och små barn =)

My sa...

Väldigt kort, men det lätt kul att du fick träffa alla barnen!

Sofie AO sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Sofie AO sa...

När man tittar på din bild verkar det som om du har haft det väldigt roligt under din prao. :)

Mikaela sa...

Lyxigt att du fick vara på båda avdelningarna, fick själv bara bara bland blöjbarnen.

Emilia sa...

Roligt bild!
Du verkar ha haft kul med både de yngre och äldre barnen :)