torsdag 24 september 2009

Max Hamburgare


Jag har praoat på Max Hamburgare i 2 veckor.

Jag tycker att inte det har varit så speciellt roligt, men personalen var ändå ganska schysta.

Det mesta man fick göra där var att städa eller att torka borden och nästan varje morgon fick vi gå en skräprunda runt huset.

Vid lunchtiden(halv tolv till halv ett) så var det stressigt och det fanns hela tiden många saker att göra. Varje dag fick jag gratis hamburgare till lunch.

I slutet var det enformigt att praoa där, för det var nästa alltid samma saker som man skulle göra.

Jag fick aldrig stå i kassan eller göra hamburgare till kunder, men jag fick göra mina egna hamburgare till lunch.

Det tråkigaste jag fick göra var att plocka upp fimpar och annat skräp från marken, jag vet inte riktigt vad det roligaste var.
På Max var det viktigt att alltid tvätta händerna efter att man gjort något och att man var snabb när det behövdes. Det var också viktigt att vara snäll mot kunderna.
Jag själv förmåga: Man var tvungen att koncentrera sig på sin uppgift för att få färdig den snabbt, så att man kunde göra andra saker som behövdes. Att ställa sakerna på sitt rätta ställe var pckså viktigt. Vid lunchen var det väldigt stressigt och då var det också viktigt att inte stanna upp om man fick något litet problem, utan bara fortsätta.


Social förmåga: Man behövde prata mycket med ledarna för att förstå vad och hur man skulle göra olika saker. Man fick också säga till om något t ex var slut eller om man inte hade något att göra. Det var också viktigt att vara social mot kunderna och hjälpa dem om de behövde något.

3 kommentarer:

PRAO-blogg sa...

Det låter som ett slitsamt och stressigt jobb! Bra kämpat! Nu är du ganska trött på hamburgare, eller? :-)
/Liza

Andreas sa...

tråkigt att det inte var såvärst roligt,
Men nästn varje jobb är enformigt efter ett tag.

GustavLewin sa...

tråkigt att du inte fick så roliga arbetsuppgifter, max vid nova var bättre i så fall :)