söndag 27 september 2009

Prao på Restaurang Mediterranean

Jag har praoat på restaurangen Mediterranean, jag har trivts bra där och det har varit mycket att göra nästan hela dagen jag är där, förutom en stund innan dom öppnar och en liten stund innan jag slutar. Ungefär mellan halv 12 - 13.30 har det nästan varje dag varit fullt i resaturangen.
Dom jag jobbade med kom jag bra överrens med och vi hade kul tillsammans.

Jag själv förmåga: Det är viktigt att ta egna initiativ och arbeta bra. Man måste vara fokuserad så att man gör rätt och inte glömmer något.
Den första dagen fick jag fråga mycket om vad jag skulle göra och hur, men redan andra dagen visste jag ganska bra om vad som skulle göras så jag frågade inte alls mycket, utan bara gjorde det jag skulle göra. Ju längre tid jag var där, desto enklare blev det såklart.

Social förmåga:
Den sociala förmågan tycker jag är viktig eftersom man måste kunna komma överens med sina kollegor. Våga fråga och vara trevlig så det blir en bra stämning. Sedan måste man också kunna bemöta kunderna bra, att vara trevlig och hjälpsam är mycket viktigt!

praktiskt/estetisk förmåga:
Det är viktigt att se till att restaurangen alltid ser fin ut. När man lägger ut t.ex. bestick, servett och annat måste man se till att dom ligger rakt och snyggt. Att torka bord lägga dukar rakt städa mm. Att hålla snyggt är viktigt eftersom ingen vill komma till en restaurang där det är ser slarvigt ut.

1 kommentar:

PRAO-blogg sa...

Intressant att läsa Tove! Vad bra att du visade framfötterna och frågade mycket i början. Kul också att du kände att du lärde dig rutinerna snabbt. Bra jobbat!/Liza