måndag 28 september 2009

Prao Pressbyrån Centralstation.


Jag har praoat på Pressbyrån. det fanns ofta mycket att göra särskilt när det kom in större leveranser. På morgonen (klockan 9) fick jag alltid ta ut läsk och dricka och fylla på i läskkylen. Det var rätt slitsamt särskilt när man skulle ha flak som låg längst ner. När jag fyllt på läskkylen fick jag antingen fylla godis eller mejerikylen. jag åt lunch mellan klockan 12 och 13. efter lunchen fick jag ofta fylla på tuggumi och hallstableter eller påsgodis. jag slutade ofta vid 14.30 fast jag egentligen skulle sluta vid 15.00 för att det inte fanns något att göra och jag var för ung för att stå i kassan.

Personalen där var alltid trevlig och hjälpte till om jag hade problem. jag hade aldrig en speciel handledare uta det varierade varje dag beroende på vilka som jobbade då. det jobbigaste med att praoa där var att behöva lyfta runt flak med läska och att det alltid luktade kanelbullar och korv så innan lunch blev man jätte hungrig. Jag hade ganska roligt men det är inget framtids jobb för mig. hade jag inte fått sluta tidigare skulle det nog bli rätt tråkigt i slutet.
Jag Själv: Där jag proade var det viktigta att saker hamnade på rättplats. därför behövde jag alltid vara noga med att rättsak var på rätt plats och att det med lägst bästföre datum hamnade längst fram. jag behövde göra allting ordentligt och inte slarva. Det var viktigt att alltid vara ren om händerna när man höll på med lösgodis och frukt så man var tvungen att alltid hålla sig ren.
Social Förmåga: Det var viktigt att kommunicera med de andra som arbetade där så att man inte gjorde samma sak två gånger. Om man var två som hjälptes åt skulle man alltid säga till demn andra vad man själv gjort så att man inte gjorde det två gånger. jag var ofta tvungen att säga till om jag inte hade något att göra eftersom folk alltid stod i kassan.

1 kommentar:

Andreas sa...

Kul att det var mycket att göra. Tråkigt att du fick säga till att du inte gjorde nåt. Jag hade alltid nåt att göra för de sa åt mig att göra en sak så fort jag var klar med nåt.