söndag 27 september 2009

Martas café

Jag har praoat på Martas café som ligger i stadsbibloteket. Jag tyckte att det var väldigt kul, det var bara trevliga personer, det fanns alltid något att göra och jag fick inte bara ta hand om disken!
Som jag sa fick jag inte bara ha hand om disken, jag fick göra mackor så det fanns till lunch i alla fall och sen på lunch kom det ofta ganska många beställningar som man ska göra. Sen blev också vagnen med alla brickor och disk full och då var man tvungen att disk lite fort. Sen fick jag också hjälpa till med bakelserna. Inte baka dom, men lägga upp fyllningen och toppingen på chokladbiskvierna bl.a. och rulla chokladbollar och sånt. Sen när det är väldigt lite folk får man sitta ner och vila eller göra alla extrajobb som att t.ex. städa. Kanske inte det roligaste men det ska göras och då är det bara att sätta igång!

De förmågor jag har valt är:
Jag själv-förmåga: Jag var tvungen att koncentrera mig väldigt mycket och ha engagemang för att få allting gjort, och det snabbt. Dessutom blev allting mycket roligare då.

Social förmåga: Man måste samarbeta för att få ut få ut beställningarna samtidigt och hjälpa till när det behövs.

Praktisk/estetisk förmåga: Man måste vara nogrann för att få allting rätt och kunna kanske göra om det på ett lite snyggare sätt än innan!

My Nörrelökke, 9c

1 kommentar:

Emilia sa...

Bra val av förmågor, intressant det där med den sista ;)
Kul att du, trots allt, trivdes väldigt bra :)