söndag 27 september 2009

Överskottsbolaget

Jag har praoat på Överskottsbolaget och det har varit ganska kul men en aning jobbigt. Jag lyfte, packade upp och slängde saker varje dag i en ful och varm ÖoB uniform och eftersom jag har körtelfeber så blev det väldigt jobbigt att jobba intensivt 6 timmar om dagen även om det stundtals var väldigt roligt. De mest intensiva perioderna var på måndagar och onsdagar när alla leveranser kom och det var väldigt mycket att packa upp. Personalen var trevlig, de skämtade mycket och var väldigt hjälpsamma.

Jag själv: I sådana här arbeten är det viktigt att man ständigt är aktiv, inte tappar koncentrationen och kan behandla olika verktyg. I mitt fall handtruck och kniv. Jag tycker att jag lyckades fixa de här sakerna helt okej även om jag blev lite trött och ofokuserad emellanåt.

Social förmåga: När man går ute i butiken är det viktigt att vara vänlig mot kunderna och hjälpa de så mycket man kan. Det blir trevligare arbetsmiljö om man är glad och pratar mycket med alla. Dock ska man försöka att inte fråga så mycket om vart allt ska stå.

6 kommentarer:

Martin Odenbrand sa...

Lätt det bästa inlägget! Kanske funderat på att skriva någonting?

Martin Odenbrand sa...

**Bara så alla vet det var tomt i början**

Lukas P sa...

Du glömde både bild och den sista förmågan(man skulle skriva tre st). e de hjärnbristen som e tillbaka?

PRAO-blogg sa...

Haha.. så uniformen föll dig inte i smaken? Då förmodar jag att det kommer dröja länge innan du sätter på dig någonting grönt igen. :-)

Hoppas att du inte överansträngde dig... körtelfeber låter verkligen inte trevligt! Krya på dig.

/Lia

PRAO-blogg sa...

Liza ska det stå förstås.

GustavLewin sa...

hampuss, kul att du trivdes trots din fula klädsel! =)