söndag 27 september 2009

Prao på ICA Supermarket


Jag har praoat på ICA Supermarket i Norrafäladen. Personalen där var väldigt roliga och skämtade om många saker. Roliga saker som vi gjorde var att vi spelade Innebandy i lagret på lunchrasterna. Jag hade alltid något att göra för det fanns så många saker som skulle göras under dagarna.

Jag själv - Jag tog ett ansvar att jag gick till min praoplats varje dag. När jag väl jobbade där var det väldigt viktigt att jag inte blev störd av de andra människorna omkring mig. Jag fick koncentrera mig på min uppgift som jag hade fått. Det var viktigt att jag tog ansvar för mina uppgifter och så att jag gjorde de rätt. När jag fyllde på varor var jag även ansvarig för att det som "håller" längst skulle vara längst bak.

Social förmåga/demokratisk kompetens - Det var viktigt att jag hjälpsam till kunderna som behövde hjälp med att hitta en vara. Jag var även hjälpsam till personalen som också behövde hjälp med att hitta en vara som han/hon skulle fylla på. Vi sammarbetade väldigt bra vilket ledde till att vi blev klara mycket snabbare med t.ex. varorna som skulle fyllas på. Om jag inte kunde hitta någon vara frågade jag en personal som kunde hjälpa mig. När någon av oss kom på en bra lösning berrömde vi varandra.

Praktisk Estetisk förmåga - Datum på varorna var det viktigaste. Allt nytt dvs. det som "håller" längst skulle vara längst bak eller längst ner. Datumet är viktigt för att man inte ska slänga så mycket i onödan.

1 kommentar:

PRAO-blogg sa...

Det låter som du har jobbat duktigt Mansoor. Kul att läsa om dina praoupplevelser!

/Liza