lördag 26 september 2009

Willys

Jag praoade på Willys. Personalen var alltid roliga och trevliga. Det fanns alltid något att göra så man blev aldrig uttråkad av att inte göra något där. Men det var kul alla dagar utom den sista eftersom det var väldigt mycket människor där och man kunde knappt göra något eftersom alla stod ivägen. Jag valde förmågorna: Jag själv, Social/demokratisk, logisk/analytisk.

Jag själv:
Det var ofta man fick tänka själv och komma på sina egna arbetsuppgifter. Man fick också göra det mesta själv när man la/ställde ut varorna. Man fick ofta leta upp varorna på lagret själv och få ut dem därifrån. När jag arbetade ute i affären var det viktigt att koncentrera sig på en sak och inte bli störd av kunder som handlade eller andra i personalen.

Social/Demokratisk:
När det kommer kunder och frågar om var saker finns och kostar måste man vara glad och hjälpa dem så mycket man kan. Jag "samarbetade" ofta med två andra som arbetade där så om man kunde samarbeta med dem så gick allt mycket fortare och man hade roligare.d

Logisk/analytisk:
Man skulle alltid gå igenom alla varor som låg framme innan man la dit nya varor så att de med minst hållbarhet låg överst och det med mest låg underst. Jag skulle kunna systemet de hade i affären så att det gick snabbare att hitta varornas plats.

2 kommentarer:

Anton R sa...

bra att du fick sammarbeta och att det var roligt. när jag läster så märker jag att du pratar mycket om varaor, drömmde du om någon vara under veckorna?

Faxe sa...

Visst är det jobbigt när kunderna frågar en om saker man inte vet.