söndag 27 september 2009

Prao på Café Bryggan

Jag har praoat med Jakob L på ett Café/lunchställe och ett Catering, och eftersom det var samma ägare så fick jag hjälpa till på båda ställerna. Det jag fick göra var att fylla på med varor, serverat mat, hjälpt till kocken med matlagning och hackat grönsaker. Personalen var mycket trevliga och roliga. Jag hade nästan alltid något att göra vilket var bättre än att inte göra något alls. Under lunchen var det alltid stressigt eftersom Bryggan låg vid universitet och där var det många studenter som pluggade.

En vanlig dag efter lunchen.

Jag själv:
När det är på ett lunch ställe, så brukar det oftast bli väldig stressigt, vilket gör att man behöver kontrollera sig själv och kommunicera. Jag har varit engagerad och ansvarstagande under dessa två veckorna.


Social förmåga:
För att jobba på ett sånt här ställe måste man ta fram den sociala förmågan. Du måste vara hjälpsam, prata med personalen så ni kommer överrens. Det viktigaste är vid 12.00-13.00 tiden då det kommer mest folk. Det betyder att allt ska flyta på och man kan inte bara stå där och inte göra någonting alls.

2 kommentarer:

PRAO-blogg sa...

Bra analys! Visst, det är mycket bättre att ha mycket att göra än att vara sysslolös... (då lär man ju sig ingenting). Det låter som om du har haft det bra under din prao och att du redde ut arbetsuppgifterna trots att det var stressigt emellanåt. Toppen!/Liza

GustavLewin sa...

grönsakshackarN^ kul att du trivdes, jag är stolt över dig min son, du lär dig av migh!! =)