lördag 26 september 2009

Prao på Vianor!


Prao på Vianor!


Jag praoar på en bilservice som heter vianor. Personalen är rolig mn ibland så är de väldigt stränga, jag förstår varför personalen är stränga eftersom det här är ett jobb som man måste vara försiktig och göra rätt. Jag tycker morgonen är jobbig eftersom jag får jobba fyra timmar i sträck. En vecka har känts som en evighet för mig. Jag har valt förmågorna: jag själv, praktisk/estetisk och logiskt/analytisk


Jag själv - Jag kunde ah gjort bättre ifrån mig eftersom jag inte pratade så mycket men jag lärde mig en hel del nya grejer som jag kommer att ha användning för i framtiden. Jag fick inte göra speciellt mycket första veckan eftersom de sa att de viste själva hur jobbigt det var att städa och för att de inte viste hur mycket jag kunde göra.


Praktisk/estetisk - Jag fick göra en hel del olika saker, jag fick byta bromskivor, bromsar, avgasrör,städa, byta däck, laga däck, dricka varm chocklad, måla parkeringsplatser, sätta tyngder på fägarna och hjulinställningar. Det innebor att jag hade ganska mycket att praktiskt arbete som jag kommer att ha användning av i framtiden.
Logisk/analytisk - Jag fick använda min logiska analytiska förmåga mycket eftersom de var dåliga på att förklara saker. Jag frågade också en hel del saker. Jag brukar bli småledsen när folk säger att jag jag gör fel. Det är väldigt vikigt med ett logiskt tänkande på vianor eftersom jag måste t.ex. kontrollera hur mycket luft det sak vara i däcket eller var vikterna sak sitta på fälgarna.


5 kommentarer:

Joel sa...

Det verkar som om du fick göra ganska mycket ändå den andra veckan i alla fall.

Jenny Lönsjö sa...

Shit vad bra att du lärde dig an massa saker som du kan använda dig av i framtiden. Jag skulle inte fattat någonting, är inte särskilt mekanisk av mig^^
Men då vet jag att jag kan ringa dig när min bil krånglar=) (När jag skaffat mig en då;)

Sofie Roxå sa...

Vad bra att du lärde dig mycket som du kan använda senare i framtiden! =)

PRAO-blogg sa...

Vad trist att den första veckan kändes som en evighet. Var det för att du inte fick så mycket att göra då?

Bra att du är ärlig i din analys och även uppmärksammar saker som du kan träna mer på.

Bra jobbat!
/Liza

carl-henrik sa...

Bra av dig att du repade fälgarna fast du nt skrev det. Men du ska bygga en egen bil nu anton