måndag 28 september 2009

Lundachark

jag har praktiserat på Lundachark vilket man hör på namnet var de gör. De gör korvar som "lunna melle" och "lunnabratwurst". De tillverkar korvarna där och antingen skickar eller säljer korvarna där i kiosken som har fyra luckor. Men bara två är öppna på de flesta dagarna utom fredag då det kommer flest folk och de tvingas öppna alla luckor föra att kunna servera alla kunder.
Jag har haft det kul där och det har varit skönt att sluta vid 2 tiden. man träffar också massa folk. vissa är trevliga, vissa vill bara få något att äta och andra är bara sura och stressade.
Jag står och skär av strängarna mellan korvarna så
det blir max 4 sammansatta.
Jag har valt att man behöver jag själv förmåga, social förmåga och språklig förmåga.
Jag själv förmåga:
Jag har valt jag själv förmågan för att man måste vara fokuserad på det man gör så att man inte ger tillbaka för mycket eller för lite pengar. Man måste också finna drivkraft de sista timmarna för att orka eftersom kunderna är få och det finns inte mycket att göra.
Social förmåga:
Jag valde den för att man måste vara tillmötesgående mot kunderna samtidigt som man måste vara snabb och vara demokratisk när man säger åt vissa kunder att man inte har tid att lyssna på dem när det står en kund och väntar på att få beställa. Man ska också se empati med vissa kunder eftersom dem är stressade kanske dem klagar mycket men man får bara ta det med ett leende och säga att man praktiserar där och har inte samma färdighet som de som arbetar där.
Språklig förmåga:
Jag har valt språklig förmåga för att man måste göra sig förstådd åt kunderna när man frågar om de vill ta med korvarna eller äta dem nu. man måste också se till så att de hör vad man säger när man frågar hur de vill ha det. Man måste också följa de instruktioner som personalen sagt annars kan det bli allvarliga fel.
Men kort sagt har jag haft det bra och det var en trevlig personal.

Inga kommentarer: