måndag 28 september 2009

PRAO på markentreprenaden

Hej!

Jag har nu avslutat två fantastiska veckor på markentreprenaden, som ligger sidan om Willys på Norra fäladen.

Att man kan blanda skämt men ändå jobba på som de gjorde, visste jag inte om sen tidigare.

Det mesta jag fick göra är att trimma gräsmattor och skratta. Jag börja vid sju och sluta vid två, så de var långa och roliga dagar.

Förmågor:
Jag själv: Jag själv förmågan använde man näst intill hela tiden på den här arbetsplatsen. Man fick ta väldigt mycket ansvar men också att man måste kunna ha en egen drivkraft, för man fick en uppgift sen fick man sköta den bäst man ville.

Språklig förmåga: Man fick använda den språkliga förmåga, när man var ute på arbetsplatser. Markentreprenaden är ju ett företag som ägs av Lunds kommun, och då tar dom personer från alla olika delar i världen, och när man ska prata med dem måste man lyssna och försöka lista ut vad dem säger till en.

Pratisk/Estetisk förmåga:
Denna förmåga kom i tanken ibland. För efter man trimmat en gräsmatta, fick man kolla på slutresultatet så att det inte ser ogjort ut. Detta fick man ju göra med allt man gjorde, för vi gjorde så de ser snyggt ut på områdena och trivseln skall bli hög.



Mvh Philip Mattisson

Inga kommentarer: