måndag 28 september 2009

Prao på zoo giganten

Jag praoade på zoo giganten som ligger mellan Lund och Lomma.
Det var roligt att praoa där och jag kommer att sakna stället.
Jag får väl säga att "The Farm Days are over".

När jag kom dit klockan 9 varje morgon fick jag gå och städa till kaninerna.
Det tyckte jag inte var så svårt eftersom jag också har en kanin där hemma som jag städar till en gång i veckan.
Efter jag var klar med kaninerna fick jag hjälpa till att dammsuga golvet.
Precis innan de öppnade så fick jag bada papegojorna.

Klockan tio öppnades butiken och då fick jag hjälpa till med att packa upp varor och se så att de fick in rätt antal saker i deras beställning.
De som jobbar där var tydliga med sina instruktioner de gav till mig.
När man var klar med det så fick man fronta varor och slänga kartonger och annat skräp.
När kunder behövde hjälp så fick jag äran att hjälpa dem.
Det var inte alltid jag kunde hjälpa dem, och då fick jag kalla på någon som jobbade på Zoo giganten.
Hade jag inget att göra så tog jag egna initiativ.
Efter varje dag fick jag bara bra kommentarer.

Jag själv: När jag praoade på zoo giganten fick jag ta mycket ansvar, så att saker och ting inte försvann och så att djuren hade det bra.
Jag visade hela tiden engagemang och drivkraft när jag arbetade.
Jag var även kreativ.
Jag lärde mig snabbt mina arbetsuppgifter.

Social förmåga:: Jag var mycket hjälpsam när jag praoade där, vilket är en viktig sak när man jobbar.
Jag visade även mycket respekt till de som jobbade där och kunderna.
Jag var social och kunde svara på många frågor från både personal och kunder.

Språklig förmåga: Jag använde min språkliga förmåga mycket, eftersom de gav mig instruktioner på saker som skulle göras och jag kom med lösningar på olika problem t. ex en dag så skulle jag städa ett rum som var jätte stökigt.
Jag kom på smarta lösningar på var saker kunde vara och vad man kunde slänga.
Personalen blev nöjda med städningen.

Inga kommentarer: