måndag 28 september 2009

Prao på Rock `N roll kocken

Jag har de två senaste veckorna praoat på rock `N roll kocken som är en liten trevlig resturamg och catering med god trevlig personal och god mat som jag fick äta utav varje dag. Men jag hade ganska tråkigt där för det jag gjorde mest var att diska, plocka disk o.s.v.

De allra jobbigaste dagarna var torsdagar och fredagar. På de dagarna var det väldigt trångt med folk som förmodligen lockades av kakorna, men folk som äter ger mycket disk och den disken fick jag i stora delar ta hand om.

Praktisk/estetisk förmåga:
Detta var nog den förmåga jag använde mest. Det är väldigt viktigt att allt är på sin plats och ser snyggt ut i resturang branschen. Jag fick plocka disk, sopa golv, sätta upp och ner stolar och mycket annat.

Språklig förmåga:
Jag änvände denna förmåga när jag fick ta hand om kunderna eller om jag skulle få en uppgift av min handledare. Det var noga med att jag lyssnade annars så blev allt fel.

Jag själv:
Jag fick ofta vara ganska tålmodig för lunchen var inte förän klockan två vilket gjorde mig mycket trött och hungrig, så det blev svårt att koncentrera mig.

Inga kommentarer: